Jaha!
Detta var intressant
För det första så tycker jag att denna tråd ska vara kvar pga att den ger en stor del av "lärdom och kundskap" som både nya och gamla samlare kan få nytta av inom detta område. Visst kan någon tro att dom har fått en äkta hjälm i handen och är super glad o poster upp ngra bilder men sedan få reda på genom tex denna tråd att den är oäkta. Kan vara svårt att ta imot det men så är den hårda verkligheten men det är alltid bra att få sanningen ändå. Det är ju så vi alla lär oss. Att det finns både äkta och oäkta i tråden är bara bra för då kan man se skillnader på dom om man inte vet var man ska fråga och titta om man inte är så hemma i detta område.
För det andra så tycker jag att det är lite dumt att slänga ut sig saker om att någons hjälm är fake" om man inte har klara bevis att den är det eller ej. Fråga gärna personen som lagt upp bilderna att göra nya bättre bilder. Och där efter får alla göra en bedömning, speciellt dom som har denna "lärdom och kundskap" i ryggsäcken.
Men vad jag ser här verkar det inte hjälpa alla gånger fast att de gamla "veteran" samlarna som har stora ryggsäckar med "lärdom och kundskap"
Bara för att man är "veteran" på området så ska man ändå vara lite försiktig på vad man säger samt våga erkänna att man kan ha fel.
Man blir aldrig full lärd vad man än gör här i livet
Lägger upp en tråd från ett annat forum om denna hjälm samt några andra bilder på den.
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... ght=km+m35Ps. För mina ögon är denna hjälm äkta men jag kanske har fel.
Mvh
Christian
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.