Jag är ny på detta forum samt också är ny vad gäller att samla Engelska medaljer. Företrädelsevis från Viktorianska eran och fram till och med andra Världskrigets slut. Jag har en del andra också, främst från Tyskland men tycker att möjligheterna till efterforskning som Engelska medaljer ger är helt fascinerande! Vid tillfälle skall jag begrava mig i National Archive i England och bara titta ut för en pint real ale då och då
Jag är också intresserad av historia i allmänhet och militärhistoria i synnerhet sedan drygt 40 år tillbaka. Det första jag någonsin läste (förutom första rättstavningsboken...) var min pappas alla urklippsböcker från andra världskriget. Han insåg i början av 1939 (Chamberlain, släng dig i väggen!) vad som var på gång och började samla tidningsurklipp från vänster- till högerkant ur den Svenska pressen. Det blev ett tiotal tjocka böcker som var mumma för en intresserad parvel! Dom är fortfarande en källa till förnöjsam läsning.
Funderar nu på att skaffa mig ännu en Billybokhylla för alla böcker som min nya hobby har börjat generera... Finns det en heminredare i församlingen så är han/hon välkommen på hembesök i Linköping för att försöka klämma in eländet bland de övriga 16...
Jag ser fram emot vidare kontakter med likasinnade på detta forum.
Får också passa på att tacka LarsA som visade på denna site, kul att det inte bara är Engelska forum att bläddra i!
Hör gärna av er!!